Firma Deceuninck dołączyła do ogólnopolskiej kampanii „DOBRY MONTAŻ - BUDUJESZ DLA POKOLEŃ" organizowanej przez Związek POiD. W tej edycji motywem przewodnim jest aspekt proekologiczny przy podejmowaniu decyzji o inwestycjach w budowę czy remont i inspirowania odbiorców do wyboru energooszczędnych rozwiązań.
Kampania społeczna „DOBRY MONTAŻ” realizowana jest przez POiD od 7 lat. W tym roku organizatorzy zdecydowali się poświęcić główny wątek ekologii i zmianom klimatycznym na świecie, co przełożyło się na tegoroczny rebranding i szerszy tytuł kampanii.
Z widokiem na środowisko
Deceuninck od lat konsekwentnie realizuje ideę gospodarki zamkniętego obiegu. Świadome wybieranie takich materiałów, które można poddać procesowi odzyskiwania w sposób łatwy technologicznie i efektywny kosztowo, to dziś jeden z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu, szczególnie w branży budowlanej, która globalnie ma niebagatelny wpływ na krajobraz surowcowy naszej planety. Zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju Deceuninck tak projektuje swoje produkty, aby zminimalizować wpływ na środowisko. Odzwierciedla się to nie tylko w optymalnym doborze geometrii profilu czy grubości ścianek, ale także w selekcji materiałów. Każdy produkt firmy z założenia podlega recyklingowi.
W 2012 roku Deceuninck zbudował zakład recyklingu w Diksmuide w Belgii, który zbiera z rynku tworzywa sztuczne przeznaczone do recyklingu. W 2018 roku Deceuninck czterokrotnie zwiększył moce produkcyjne, dzięki inwestycjom w maszyny do koekstruzji. Te inwestycje umożliwiają powtórne wykorzystanie PVC do produkcji wysokiej jakości profili okiennych i drzwiowych.
Zakład w Diksmuide przetwarza odpady zarówno poprodukcyjne, czyli powstające podczas produkcji okien, np. w formie ścinków lub wiórów, jak również odpady pokonsumenckie, czyli między innymi okna pochodzące z wymian starej stolarki. Co istotne, PVC można poddawać recyklingowi nawet do 10 razy bez utraty właściwości technicznych i mechanicznych. Przy średnim cyklu życia okna wynoszącym ok. 35 lat, materiał PVC może służyć nawet 350 lat! Dodając do tego fakt, że w przeciwieństwie do surowego, PVC z recyklingu pozwala zaoszczędzić w procesie produkcji nawet 90% energii, otrzymujemy materiał o niebagatelnym znaczeniu dla środowiska.
Dołączenie do kampanii „Dobry Montaż – Budujesz dla pokoleń” jest wyjątkową okazją dla Deceuninck, by jako prekursor w tej dziedzinie, promować w branży oraz w świadomości konsumentów PVC z recyklingu jako pełnowartościowy, wysokiej jakości materiał w produkcji profili okiennych i drzwiowych, a także dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w kwestii gospodarki zamkniętego obiegu. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za nasze działania wobec planety i - jakkolwiek wzniośle to brzmi – jest faktem i przyszłość nas z tego rozliczy.